torsdag 26 april 2012

tystnad


Det blev lite tyst här inne. Från er. Från mig.

Jag ligger fortfarande lite back. Ganska mycket back sömnmässigt. Och fortfarande lite allmänt.
Disa vaknade imorse och var förkyld. Igen. Ingen surprise direkt. Men jag tycker så synd om henne.
Hon har varit så glad de senaste dagarna. Vi har varit på öppis och hon har lekt för glatta livet.
Och så blir hon hängig igen och orkar (eller vill) ingenting.
Vi hann med rytmik i tisdags iallafall. Bästa öppis. Vad hade vi gjort utan det?



Igår hade vi dejt med våra goa kompisar Linda med sönerna E & H.
Vi blev bjudna på lunch (LYX) och det var en härlig dag!

Idag har inget vettigt gjorts. Eller ja.
Jag har försökt få någon ordning på allt jag inte har kontroll över, men det gick inge vidare faktiskt.
Jag har väntat ett mycket viktigt intyg från drG, som ska skickas vidare till skolan (dispensansökan inför VFUn i höst). Och sista datumet är på tisdag, vilket betyder att jag absolut senast måste få iväg det imorgon. Jättesenast.
Jag hade hoppats på att det skulle ha kommit med dagens post. Men icke. Och i Falun kunde de inte lova att det har postats än.
Men va sjutton. Ska jag behöva åka ända dit för att hämta det?!
Gah. Jag hatar att inte ha  k o n t r o l l! 

Jag och N har gått om varandra. När han kom hem åkte jag för att handla och sedan gick han för att träna varpå vi möttes i dörren när jag gick ut på prommis med bästa Mia.
Så ser vardagen ofta ut när det ska pusslas.
Jag undrar hur det kommer att bli när vi båda ska jobba...
Jag som varit så säker på att jag inte vill jobba mer skift.
Men vad är bäst egentligen?

När jag och D var inlagda sysseksatte sig N och E med att tillverka en koja av Ds bilstolskartong.
Snacka om att det är det lilla som blir det stora.
Papperskojan leks med dagligen av både E&D.
Jag beundrar N för hans påhittiga sida.


Ett litet bord finns det och på väggen har E ritat en teckning som är en tv.

0 kommentarer: